25 Mayıs 2010 Salı

Cumhur'un Çetin Altan'dan aktardığı o güzel yazı bana okuduğum bir yazıyı hatırlattı. Kadınların hayatında ev sahibi olmanın ne kadar önemli olduğunu anlatan bir yazı hani erkekler çoğu zaman bunu anlamazlar ya...

Bir İngiliz bilim kadını penguenlerin hayatlarını incelemiş. Penguenlerin yaşadığı bölgede en zor bulunan şey çakıltaşı. Ve yuvalarını yapmak için bu çakıltaşlarını kullanıyorlar. Dişi penguenler gidip erkeklere kur yapıyorlarmış ayarttıkları erkeklerle sevişip karşılığında çakıltaşı alıyorlarmış. Bazıları da pek yosmaymış kur yapıp erkeği etkiliyor erkek te nasıl olsa servişeceğiz diye önceden çakıltaşını veriyormuş dişide çakıltaşını alıp sevişmeden uzaklaşıyormuş. Bilim kadını hiç sevişmedenbir dişi penguenin altmışiki çakıltaşı topladığını görmüş. Diye devam ediyor neden niçin diye yorumlardan biride dişi ne olursa olsun asla erkeğe güvenmiyor her şartta kendisini geleceğini ve yavrusunu güvence altına alacak kadar çok çakıltaşı biriktirmeyi amaçlıyor... şu hayvanlar alemi beni her zaman çok şaşırtmıştır.....

Bu arada bende nasıl olduysa bilmiyorum birşeyler karaladı sizinle paylaşayım dedim bakalı Murat hocamız ne diyecek.

HAYAL

Bir evim olmalı
Bir cepheden görmeliyim o güzelim mavı yeşil denizi
Diğerinden uçsuz bucaksız yeşilliği
Şöminenin karşısında yudumlarken çayımı
Odun çıtırtılarının büyülü fısıltıları arasında
Seyretmeliyim bir ateşin odunla oyununu bir yağmurun yapraklarla dansını
Kırmızının tüm tonlarında batarken güneş denizin gizemine
Bir kadeh içmeliyim bu muhteşem güzelliğe sevdiklerimle birlikte
Tatlı bir rüzgar okşamalı yüzümü saçlarımı dolaşırken çayırlarda
Atım dörtnala uçurmalı beni yağmur damlaları altında
Ve sevdikllerimle mutluluk toplamalıyım rengarenk kırlardan
Sevgilerini hissetmeliyim yüreğimde beynimde tüm sevdiklerimin
Ve çocukluğum gibi tasasız, güvende mutlulukla yaşamalıyız sevdiklerimle
o evde..
Kafama birşey mi düştü bilmiyorum valla ben pek yazmam böyle şeyler.

7 yorum:

  1. Sermin, kalemine sağlık, bu hayal de olsa gerçekten güzel. Keşke şiirin tanımladığı gibi bir yerde olsak sevdiklerimizle. Bu arada ilk defa bu kadar uzun bir yazıyı bizimle paylaştığın içinde ayrıca teşekkür ederim. Hep kafana bir şeyler düşsün :)

    YanıtlaSil
  2. Kafana her ne düştüyse iyi ki düşmüş.
    Sevgili Sermin,
    okuduğum sürece şiirin içine girdim ve o anları hissettim.Hissettirdin.
    Büyülü bir kalem,müthiş bir ruh hali.
    Eline sağlık.
    Çok etkilendim......

    sevgilerimle.............

    YanıtlaSil
  3. Kafana düşen şeye sağlık.
    Eğer bir daha düşmezse, hatırlat ta biz fırlatalım birşeyler.
    Duygularını satır satır yaşattın bize.
    teşekkürler...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba arkadaşlar
    Çoktandır selam vedremiyordum.İşler yoğundu.Bugün de Tekel işçilerinie destek için eylem vardı oraya gittim,yürüdük biraz.Alışkanlık işte.Ne yapalım.Yollar yürümekle aşınmıyor ama biz yine de yürüyoruz.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba arkadaşlar.
    Sermin ,şiirini inan bu gün gördüm.

    Doğayla iç içe,sevdiklerinle ve dostlarınla birlikte,kafanda acaba olmadan ,mutluluğu dolu dolu yaşamak.Bence çok güzel olmuş sevgili Sermin.Devam etmelisin.
    İnsanın yaşamak isteyip de yaşayamadıkları,pişmanlıkları,hayalleri,yüreğindeki boşluğu dizelere dökünce şiir kendiliğinden çıkıyor zaten...
    Yüreğinden gelenleri yaz yeter Sermin.

    Devam ve de güzel oluyor.Yüreğine sağlık.
    .
    Yarın Ankara'ya gideceğim TMMOB Genel Kurulu için.Cumartesi de Mehmetle buluşacağız.Eğer Erdal evden çıkabilirse onu da alıp sizin için iki bira içeriz Karanfil sokakta.

    Sevgiyle kalın arkadaşlar

    YanıtlaSil
  6. Serminciğim, duygularını içtenlikle anlatmışsın çok güzel, tebrik eder bu güzel anlatımın devamını bekleriz.
    HAYAL' inin gerçekleşmesini diliyorum.

    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Sermin,
    benim bir yadığım şeyin üzerine harekete geçmiş olmandan çok mutluyum.
    aynı frekansta olmak bu sanırım.
    kafaya bişey filan düşmemiş sadece var olanı çıkarmak için vesile olmuş.
    ne güzel hep yaz hep paylaş sen,
    hayat paylaşınca güzel

    YanıtlaSil