27 Mayıs 2011 Cuma

ANNESİZ CİVCİVLER

9 yorum:

  1. BU GÜN CİVCİVLERİMİN 3. GÜNLERİ , ALLAHA ŞÜKÜR SAĞLIKLILAR, İÇME SULARINA MİNİCİK SEDERJİN KOYDUM HASTALANMASINLAR DİYE. HAYVANLARI KORUMAK İÇİN KENDİMİZ GİBİ VARSAYIP, YENİ ÇÖZÜMLER ÜRETİYORUM. BAZEN VETERİNERE BİLE YOL GÖSTERDİĞİM OLUYOR.

    YUMURTALARDAN BİRİSİ ÖLÜ, BİRİSİ CANLI İDİ AMA,YUMURTADAN ÇIKINCA HEMEN ÖLDÜ.

    AYRICA FİDELEDİĞİM TOHUMLARI DİKMEYE BAŞLADIM, DOLAYISIYLE BLOĞA SEYREK UĞRUYORUM.ÇOK İŞİM VARRR ÇOOOKKKK....

    HEPİNİZE SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Çiğdem,
    daha önce yazmış mıydım bilmiyorum ama,
    gençlik yıllarımda pazardan bir tane civciv almıştım.1 haftadan fazla yaşamamıştı.Çünkü ben onu beslemesini bilmiyordum.Bir şeyler veriyordum,sıcak tutuyordum ama olmuyordu.Çünkü ben anne değildim.şefkat veremiyordum.O öldü ve ben ağladım.Ben kolay kolay ağlamam ama ağladım.Küçük bir civcivin arkasından gözyaşı döktüm.
    Allah sana kolaylık versin.
    Her zaman sevgi dolu olan güzel yüreğinin o civcivlere de hayat vermesini dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Çiğdem,
    Hem başın sağolsun, hem de yeni yavrular hayırlı olsun. Doğumda öleni duymuştum da kuluçkada öleni duymamıştım. Yavruları iyi kurtarmışsınız, bravo.
    Yetimlere uzun ömürler, sana da kolaylıklar diliyorum.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. GÜZEL DİLEKLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM, SEVGİLİ KARDEŞLERİM.

    YanıtlaSil
  5. Kolay gelsin sevgili kardeşim, herşey gönlünce olsun.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzellerr Çiğdemciğim, en kısa zamanda sevmeye geleceğim:-)

    YanıtlaSil
  7. AAYYYYY MUTLU HABER BENİM İÇİN....
    GELLLL FİGENCİĞİM,,,, GELLLL.... BEKLİYORUM.
    BU CİVCİVLERİN ÇOK FAZLA ANNE SEVGİSİNE İHTİYAÇLARI VAR...
    VE EN AZ 2 AY EVDE BAKMAK ZORUNDAYIM..... AMA ÇOOOKKKK ŞEKERLER. ŞİMDİ AKŞAMLAR İÇİN BİR ÇÖZÜM BULDUM, GECELERİ SICAK SU KOYAMADIĞIM İÇİN, BİR YÜN BERENİN İÇİNE ONLARI YERLEŞTİRİYORUM, ANNE KOYNUNDA GİBİ SICAK KALIYORLAR VE SABAHA KADARDA BAĞIRMADAN UYUYORLAR.

    YanıtlaSil
  8. Canımmm anlaşıldı 1 ay içinde oradayım anneleri yada teyzeleri olarak:-)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Çiğdem,
    Biz eskiden civciv yetiştirmiştik. Öncelikle yavrular sanırım karton bir kutu içindeler. Akşam için kutu içinde O Watlık renkli bir lamba ( tercihen kırmızı veya sarı renkli ) uzatıyorduk. Tabii ampul, civcivlerin hemen üzerinde olacak şekilde sarkıtıp kablosunu kutuya bantla tutturuyorduk. Civcivler ampulun sıcaklığında toplaşıp uyuyorlardı. Sabah ta lamba söndürülüyordu. Yün berenin tüylerini yeme ihtimali olduğundan ve tüyleri eritemediklerinden yünlü malzemeler tehlikeli olabiliyor.
    Onlar uyurken çıkardığı sesler ( cıkırtılar ) muhteşemdir.
    Sadece paylaşayım istedim.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil