10 Ekim 2012 Çarşamba

BİR YAHUDİ, TÜRK OLABİLİR Mİ? (Sevgili Çiğdem'in İsteği Üzerine)

BİR YAHUDİ, TÜRK OLABİLİR Mİ?
Rafael Sadi
 
Türk ve Türkiyeli kavramlarının ortalıkta dolaşması kesinlikle gizli
bir bölücülük. İlginç ve güzel bir mozaik olan Türkiye'nin yapısını
kökünden sarsmaya dengeleri alt üst etmeye sebebiyet verebilecek bir
durumla karşı karşıyayız gibi geliyor bana.

Ben ecdadı 1492 yılında İspanya'daki engizisyondan kaçıp Osmanlı
Türkiyesince kucak açılmış ve kabul edilmiş, Yahudi dinine mensup bir
Türk vatandaşıyım.
1955 yılında doğup 1961 yılında ilkokul 1.sınıfına girdiğim günden
itibaren "Türküm doğruyum çalışkanım" tümceleri ile beynime benim Türk
olduğum kazıldı.

Bayrağım ve Milli Marşımın ne olduğu öğretildi ve Türkiye Cumhuriyeti
vatandaşı olarak kurucusu Atatürk'ün söylediği "Ne mutlu Türküm
diyene" sözünü okul duvarında, kitabında ve her türlü malzemenin
üzerinde öğrenerek bilinçlendirilerek büyüdüm.

Şimdilerde birileri kalkacak ve bana "yok kardeşim sen Oğuz ve Kayı
boylarından, Orta Asya'dan gelmediğin için Türk değil Türkiyelisin"
diyecek ve ben de "ha peki haklısınız diyeceğim".
Hadi canım sen de...
Ne olacak benim 50 yıllık eğitimim, öğrenimim. Ne olacak 32 yaşına
gelmiş oğluma, 29 yaşına gelmiş kızıma verdiğim Türk eğitimi kimliği,
şimdi kalkıp kendilerine "kusura bakmayın çocuklar ,biz Türk
değilmişiz, sadece Türkiye'liymisiz" mi diyeceğim?

Bunun adına milleti bölmek, halkı parçalamak denmez mi? Kimse bana
üstkimlik, alt kimlik hikayeleri anlatmasın. Her birimiz bu ülkede ne
olduğumuzu biliyoruz. Dinlerimiz, ırksal veya yöresel farklılıklarımız
olabilir ve bu hiç bir zaman bizleri rahatsız etmedi. Şimdi ne oldu da
birden bire azınlık sayılacakmışım? Benim atalarım kendilerine özel
haklar verebilecek azınlık statüsünü Lozan anlaşmasında bile kabul
etmemişler. "Biz Türk vatandaşıyız" deyip azınlık haklarını red
etmişlerdir.

Lütfen dikkat edelim. Birileri Türkiye ile oynamak istiyor. Yarın öbür
gün bakacaklar ve "eee bakın sizin tamamınız Türk değilmiş. 70 milyon
Türk'ten şu kadarı Kürt, şu kadarı Alevi, şu kadarı Süryani, şu kadar
Keldani, bu kadarı Laz, öbürleri Yahudi, bilmem ne kadar Ermeni, kala
kala 1 milyon Türk kaldı. Bu kadar Türk için de bu kadar 777 bin
kilometre kare arazi fazla. Gelin şunu efendi efendi paylaşın"
diyecekler. Ne olacak o zaman ?

Gözümüzü 4 değil 24 açsak yetmez, bu iş yanık kokuyor.
Sizi bilmem, bana Türk değil de Türkiyeli denmesi beni rahatsız eder.

2 yorum:

  1. Şu hususu hep karıştırıyorlar ve bizler de tepki koymadığımızdan genel doğru buymuş gibi algılanıyor. Bu karmaşayı başka ülkelerde görmüyoruz hiç.
    Irk ile inanç birbirleri ile tamamen ayrı konulardır. Türk, laz, çerkez, v.s. ırk iken, sünni, alevi, süryani, hristiyan, musevi v.s. inançtır.
    Dünya üzerinde var olan her ırkın inancı saf ve sabit değildir ki, biz de de saf ve sabit olsun.
    Hem "biz" dediğimiz de kim ki? Hiç tanıdıklarımız arasında saf Türk soyundan gelen, soyuna hiç başka ırk karışmamış olan var mı?
    Kimin umurunda kimin nereli olduğu, hangi inanca sahip olduğu ki?
    Önemli olan insanın yaşadığı topraklara, topluma karşı olan görevlerini tam ve hakkıyla yapıp yapmadığıdır.
    Bu konuda söylenecek çok şey var ama, zaten kendini bilenler aralarında paylaşıyor, cahiller de dinlemiyor. İşin zor tarafı bu.

    YanıtlaSil
  2. TEŞEKKÜRLER MEHMETCİĞİM.
    GÜZEL BİR KONUYA DEĞİNEN VATANDAŞIMIZIN FİKİRLERİNE AYNEN KATILIYORUM. VATANDAŞLIK GÖREVLERİMİZİ UNUTMASAK VE GEREKEN ŞEKİLDE VURGULASAK İYİ OLUR DÜŞÜNCESİNDEYİM.

    YanıtlaSil