3 Şubat 2013 Pazar

Rahmi Hocamın Facebook'taki Yazısı


RAHMİ PINAR ve ALİ NESİN YAZIŞMALARI (!)

Sorumlu yazı işleri müdürlüğünü Ali Nesin’in (prof unvanı da var)yaptığı “Matematik Dünyası” isimli dergide, ilgili kişinin düşünceleri, kendi sözleri ile çok kısa olarak aşağıda verilmiştir.
“Türban serbest olmalı, Kim takar Anayasa mahkemesi, AİHM kararlarını!”
Günümüz modasına uygun özgürlükçü bu şahıs ile belirtilen konu ile ilgili olarak yazışmalarım aşağıda verilmiştir. Aziz NESİN’in evladı olarak anılan bu Profesörü iyi tanıyınız ama örnek olarak almayınız.
Yazışmalar sıra ile verilmiştir. LÜTFEN OKUYUNUZ.
Bu arada, geçtiğimiz, yıl Nesin Vakfına (Matematikçi yetiştiriyor diye biliyordum) yardım olsun 350 TL. vermiş, karşılığında da kitap almıştım…

1)Yukarıdaki görüşleri için, benim, Ali Nesine yazdığım ilk yazı:
Sayın Nesin,
yaşım 62. Çocukluk ve gençlik yıllarımdan bu yana, Aziz Nesinin tüm kitaplarını okudum, tamamı da kitaplığımda (1965, 1975 yılları arası baskıları) bulunmaktadır. Buna karşın geçen yıl Vakfınızdan gelen kitap satıcılarını kırmayarak, yalnızca, yardımcı olmak amacıyla, 350 TL. ödeyerek, toplu kitap destenizden, ne yazık ki aldım. Günümüzdeki davranışınız (söylediklerinizle), sizle ne kadar farklı taraflarda olduğumuz çok açık olarak ortada. Aziz nesin de yaşasaydı, sizin değil, benim yanımda olurdu. Vakfınıza gönderdiğim para için pişmanlık duyuyorum. BİR DAHA ASLA. Aziz Nesin’ in girişimleri, açtığı yurt ve ilgili düşüncelerini (çocuklar ait yurt ile yaşlılara ait huzurevinin yakın alanlarda açılması projesi) kişisel olarak benimsemiştim. Kendisinin bir çok evlat edinmesi ve ülkemize yararlı kişiler olarak yetiştirme düşüncesi övünülecek   işlerdi. Ancak, bu konuda başarısız olduğunu görüyorum. Türban konusuna yaklaşımınız ve diğer görüşlerinizden ötürü sizi kınıyor Aziz NESİN'in sizi evlat edinmesinden dolayı da ne kadar isabetsiz bir seçim yaptığı gerçeği, beni bir kez daha yaralıyor.
Prof. Dr. Rahmi PINAR
DEÜ. Mühendislik Fakültesi
Jeofizik Mühendisliği Bl. Bşk.
Buca/İZMİR

2) Ali Nesinin yanıtı:
Rahmi Bey,
Böyle düşünmenize üzüldüm.
Ama bu tür tepkilere alıştım artık.
Yanıldığınızı sanıyorum.
Ve sizin de bir gün yanıldığınızı anlayacağınızı umuyorum.
Bağışlarınızdan dolayı çocuklarımız adına çok teşekkür ederim.
Altından kalkabileceğim bir meblağ ise bunu size geri ödeyebilirim.
Saygılarımla,
Ali Nesin

3)Benim yanıtım (son)
Sayın Nesin,
1. üzülmeyiniz
2. alışmayınız (alışkanlıklar çok kötüdür ayrıca vazgeçilmez de değildir.)
3. siz yanılıyorsunuz ve yanılgılarınız sizde alışkanlık yapmış (değişiniz)
4. 350 TL., bilmem, altından kalkabilirimisiniz? Ancak, bu tutarı, Çağdaş yaşam veya Mehmetçiği Koruma vakfına bağış olarak gönderirseniz, yaptığım bağışın yararlı bir işte kullanıldığına inanacağım. Bu koşullarda, aldığım kitapları, hiç bozulmamış, olarak adresine göndereceğim. Bir başkasına satarsınız.
Bir daha yazışmamak üzere Hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder