Bir süredir bloga girmediğim için bu keyifli videoları seyredemedim. Dün gece bizim MÖTBE'de benzer bir konser vardı :) kulaklarınızı çınlattım. :) Eskişehir Büyükşehir belediyesi Senfoni Orkestrası ve bir kısmında Ege üniversitesi, Türk müziği konservatuvarı öğrencilerinin de katılımı ile Senfonik Fası adlı hoş bir sentez seyrettik. Hakan Ali Toker adlı piyanist biraz da görsel show ile daha önce ünlü komedyen Danny Kaye'in New york senfoni orkestrası ile verdiği konsere benzer eğlenceli bir sunum yaptı. (Cem Yılmaz'ın da böyle bir çalışması varmış) Ama burada önemli olan, yukarıdaki videolarda da gördüğümüz gibi Türk müziği, batı sazlarıyla yorumlandığında, batılı bestecilerin müzikalitesin altında kalmadığıdır. Ayrıca bizim müzik sistemimizde olan komaları da basamadıkları halde bunu yakalayabiliyoruz. (Batıda bir nota sadece 2 ye bölünüyor. bemol ve diyez olarak yarım puan düşürülüp arttırılabilir. Türk müziğinde bir nota 12 ye bölünüyor. Batı sazları ile bunları yapmak mümkün olmuyor.) Bu arada biliyordum ama dün akşamda bir kez daha teyid ettim. Kemanın aslı TÜRK. Batı almış geliştirmiş bize vermiş. Piyanonun da aslı kanunmuş:)(adamlar kanunu mızraplı halden tokmaklı hale sokmuşlar) major ve mahur ortak kelimelermişşşşş;) Daha akşamki konserin tadı damağımda iken bu videoları seyrederek keyfim maximize oldu. teşekkürler Çiğdem, Metin.
Müthiş bir müzik ziyafeti.Paylaşan arkadaşlarıma teşekkür ederim.....
YanıtlaSilBir süredir bloga girmediğim için bu keyifli videoları seyredemedim.
YanıtlaSilDün gece bizim MÖTBE'de benzer bir konser vardı :) kulaklarınızı çınlattım. :)
Eskişehir Büyükşehir belediyesi Senfoni Orkestrası ve bir kısmında Ege üniversitesi, Türk müziği konservatuvarı öğrencilerinin de katılımı ile Senfonik Fası adlı hoş bir sentez seyrettik.
Hakan Ali Toker adlı piyanist biraz da görsel show ile daha önce ünlü komedyen Danny Kaye'in New york senfoni orkestrası ile verdiği konsere benzer eğlenceli bir sunum yaptı. (Cem Yılmaz'ın da böyle bir çalışması varmış)
Ama burada önemli olan, yukarıdaki videolarda da gördüğümüz gibi Türk müziği, batı sazlarıyla yorumlandığında, batılı bestecilerin müzikalitesin altında kalmadığıdır.
Ayrıca bizim müzik sistemimizde olan komaları da basamadıkları halde bunu yakalayabiliyoruz. (Batıda bir nota sadece 2 ye bölünüyor. bemol ve diyez olarak yarım puan düşürülüp arttırılabilir. Türk müziğinde bir nota 12 ye bölünüyor. Batı sazları ile bunları yapmak mümkün olmuyor.)
Bu arada biliyordum ama dün akşamda bir kez daha teyid ettim. Kemanın aslı TÜRK. Batı almış geliştirmiş bize vermiş. Piyanonun da aslı kanunmuş:)(adamlar kanunu mızraplı halden tokmaklı hale sokmuşlar) major ve mahur ortak kelimelermişşşşş;)
Daha akşamki konserin tadı damağımda iken bu videoları seyrederek keyfim maximize oldu.
teşekkürler Çiğdem, Metin.
Sağolasın Çiğdem, eline sağlık Metin..
YanıtlaSilTEŞEKKÜRLER METİNCİĞİM, BANA YARDIMCI OLDUN, VİDEOLARI BLOĞUMUZDA ARKADAŞLARIMIZA İLETTİN. ELLERİNE SAĞLIK.
YanıtlaSil