11 Eylül 2013 Çarşamba


Arkadaşlar, Çiğdem'in mailinden sonra birazcık araştırma yaptım. Yeteri kadar iş güvenliği uzmanının bulunmaması nedeniyle 50’den az çalışanı olan çok tehlikeli ve tehlikeli sınıftaki işyerleri için bu yükümlülük 01.01.2014 tarihine ertelenmiş. Aynı şekilde 50’den az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerleri için iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ve yardımcı sağlık personeli istihdam yükümlülüğü 01.07.2016 tarihine ertelenmiş. 
İş güvenliği uzmanı sertifikası alabilmek için; mühendis, mimar veya teknik eleman (teknik öğretmeler ile üniversitelerin fen veya fen-edebiyat fakültelerinin fizik veya kimya bölümleri ve iş sağlığı ve güvenliği programı mezunları) olmak, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı''ndan "Eğitim Kurumu Yetki Belgesi" almış olan kuruluşların düzenledikleri eğitimlere katılmak ve eğitim katılım belgesi almak, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yaptırılacak sınavda 100 puan üzerinden en az 70 (yetmiş) puan almak gerekiyor.
İş güvenliği uzmanları (A), (B) ve (C) olmak üzere üç grupta sınıflandırılmaktalar.
  • (A) sınıfı iş güvenliği uzmanı sertifikasına sahip olanlar, az tehlikeli, tehlikeli ve çok tehlikeli olmak üzere bütün tehlike sınıflarında yer alan işyerlerinde,
  • (B) sınıfı iş güvenliği uzmanı sertifikasına sahip olanlar, tehlikeli ve az tehlikeli sınıflarında yer alan işyerlerinde,
  • (C) sınıfı iş güvenliği uzmanı sertifikasına sahip olanlar, az tehlikeli sınıfında yer alan işyerlerinde,
görev yapabiliyorlar.

İş Güvenliği Uzmanlığı eğitim programları; 180 saat teorik ve 40 saat uygulama olmak üzere toplam 220 saatten az olamıyor. Teorik eğitimlerin en fazla yarısı uzaktan eğitim olarak verilebiliyor.

İş Güvenliği Uzmanlığı eğitimine katılabilmek için mühendis, mimar ve teknik elemanların aşağıda belirtilen belge ve bilgiler ile başvuruda bulunmaları gerekiyor.
  • Başvuru yapılan eğitim kurumuna hitaben yazılan ve adayın sınıfına göre hangi iş güvenliği uzmanlığı programına katılacağını belirten ve T.C. kimlik numarası ile iletişim bilgilerini içeren başvuru yazısı,
  • Adayın mühendis, mimar veya teknik eleman olduğunu gösteren diploma veya mezuniyet belgesi,
  • (A) sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı eğitim programına katılacaklar için (B) sınıfı iş güvenliği uzmanlığı belgesi ve bu belgeyle en az dört yıl fiilen görev yaptığını gösteren belge,
  • (B) sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı eğitim programına katılacaklar için (C) sınıfı iş güvenliği uzmanlığı belgesi ve bu belgeyle en az üç yıl fiilen görev yaptığını gösteren belge,
  • İş Güvenliği Uzmanlığı yenileme eğitim programlarına katılacaklar için geçerli mevcut belge.
2013 yılı sınavları tamamlanmış. Bundan sonraki sınav 2014 Mayıs döneminde yapılacakmış. Ancak uzman sıkıntısı nedeniyle Ocak ayında bir sınav yapılması söz konusuymuş.

İstanbul'da Anadolu yakasında Üstadlar adlı bir eğitim kurumunun 30 Ekimde başlayacak bir eğitim programı var. program hafta içi veya hafta sonu oluşuna göre 6 ile 8 hafta sürüyor. Kurs ücreti 1800 TL ve 2200 TL.

Sizler de edindiğiniz bilgileri paylaşırsanız sevinirim.

Selamlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder