24 Mayıs 2010 Pazartesi

SİZE BİR ANIMI ANLATACAĞIM.
BUGÜN KOLLESTEROL DEĞERLERİMİ ÖĞRENMEK İÇİN SEMTİMİZDEKİ AİLE HEKİMİMİZE GİTTİM.DOKTOR BEY KAYDIMI YAPARKEN GEÇEN SÜRE İÇİNDE BEN DE ODANIN İÇİNİ İNCELERKEN
DUVARLARDAN BİRİNDE DOKTOR BEYİN BİR MİKROFONUN ÖNÜNDE ÇEKİLMİŞ FOTOĞRAFINI GÖRDÜM.
KAYDIMI YAPIP BANA DOĞRU DÖNÜNCE KENDİSİNE SORDUM."HAYROLA DOKTOR BEY BU RESİM NEDİR?".HAFİFÇE GÜLÜMSEYEREK "KORODA ŞARKI SÖYLÜYORUM" DEDİ.BENDE"SOLO SÖYLÜYOR MUSUNUZ?"DİYE SORDUM.SÖYLEDİĞİNİ BELİRTTİKTEN SONRA"NAZİF BEY BU AKŞAM KONSERİMİZ VAR.KARŞIYAKA AÇIK HAVA TİYATROSUNDA"DEDİ."ÜCRET NE KADAR" DEDİM."ÜCRET YOK,HERKES DAVETLİMİZ DEDİ.
"SOYAK VE MAVİŞEHİR KOROSU" ADI ALTINDA BİR KORO KURMUŞLAR.HEPSİ AMATÖR SANATÇI.35 YAŞINDAN 60 YAŞINA KADAR BAYAN VE ERKEKLERDEN OLUŞAN BİR KORO.ŞEFLERİ PROFESYONEL BİR BAYAN.ISRARLAR SONUCU KOROYU OLUŞTURMUŞ VE İDARE EDİYOR.ENSTRÜMANLARDAKİ 4 KİŞİ EGE ÜNİ.DEVLET KONSERVATUARI MEZUNU.1 KİŞİ 3.SINIF ÖĞRENCİSİ.1 KİŞİ PROFESYONEL BİR UD ÜSTADI.ÖZLEMLE BERABER GİTTİK.SAAT 8,30 İLE 10,30 ARASI ORADAYDIK.ÇOK KEYİF ALDIK.
EVE DÖNERKEN GECENİN KRİTİĞİNİ YAPTIK YOLDA.ŞU KARARA VARDIK.
SEVGİLİ ARKADAŞIMIZ CAFER CIKCIK'IN MUHTEŞEM BİR SESİ VE YORUM GÜCÜ VAR.ONU TEKRAR DİNLEMEYİ BÜYÜK BİR ÖZLEMLE BEKLEYECEĞİZ.BÖYLE GÜZEL BİR SESİ OLAN ARKADAŞIMIZ OLDUĞU İÇİN ÇOK ŞANSLIYIZ.

CAFER'E SEVGİ VE SAYGILARIMI GÖNDERİYORUM..................

14 yorum:

  1. Nazifcim dileklerine katılmamak mümkün değil.
    Bu arada değerler nasıl çıktı? umarım önemli birşey yoktur, sevgi ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
  2. İnanılmaz bir blog oluşturduk.Biraz önce yazı yazdım.Anında bir yorum geldi.Müthiş.
    Sevgili Figen,
    sonuçlar yarın akşam üstü belli olacak.Ama yüksek çıkacaktır biliyorum.Ben ilaçla dengeliyorum kolesterolümü.Yani sonuçta ilaca devam.
    sevgiler.....

    YanıtlaSil
  3. Nazif'ciğim,
    Üstad hadi ben geç saatlerde giriyordum bloğa. Sizler de hala buradasınız.
    Cafer zaten tek kişilik orkestra. Hem çalıyor hem de çok güzel söylüyor. Ara sıra videoları tekrar izleyerek, keyifle Cafer'i dinliyorum.

    Ayrıca baksana Sevgili Figen, hemen arkadaşlarına haber vermeye başlamış. Ailemiz büyüyooor. Bir de çocukları sayarsak aşirete doğru yol alıyoruuz.:))

    Kollestrol için elma sirkesi kullanıyorum ben. Her gün bir bardak suya bir yemek kaşığı elma sirkesi ilave ederek içiyorum. Elma sirkesinin methini duymuştum. Ben de denemeye başladım. Sonuçları aldığımda seninle paylaşırım.
    Malesef bende de yüksek. 25 yıldır kırmız eti, hayvansal yağı yememeye çalışırım. Et ürünlerini kullanmam. Beyaz et ve balık yemeye çalışır, sebza ağırlıklı beslenmeye çalışırım. Bu düzene bakarsan süt üretimim artmış ve tüylenmeye başlamış olmam lazım, ama bunların yerine kollestrolüm yüksek. Doktor "Sanırım aileden gelen genetik mirasın bu şekilde" dedi. Peki o zaman neden kırmızı etten mahrum yaşadııııııım.

    Umarım değerlerin düşmüş olarak çıkar. Geçmiş olsun Üstad...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Kardeşim,
    Beyaz et,tavuk,balık yiyin diyorlar.Tamam yiyoruz.Ama nafile.Benim karaciğer kendini kolesterol fabrikası zannediyor.Ürettikçe üretiyor.Al sana tavuk diyorum,balık da isterim diyor,Al sana balık diyorum,Eee yanına rakıda koy diyor.iyice şımardı.Ben de burnu biraz sürtsün diye onu kırmızı etle aldatmaya başladım.Bakalım sonuçları görecez yarın.

    Elma sirkesini aklımıza yazdık........

    YanıtlaSil
  5. HEPİNİZE İYİ GECELER.ZİRA BEN TUŞLARI ÇİFT GÖRMEYE BAŞLADIM.YARIN OLA HAYROLA.......

    YanıtlaSil
  6. Sevgili dostlarım ben yıllardır arazilerde, dağ başlarında ne bulursam yiyorum ama kolestrolüm hep sınırda geziyor. Bence kolestrol şikayeti olanlar bana gelsin. Onları dağlara çıkarayım, almadıkları oksijeni alsınlar, görmedikleri çiçekleri fotoğraflasınlar, manzaralar karşısında şiirler yazsınlar, resim yapsınlar, köylerden bazlama, katmer yesinler, ayran içsinler. Hareket berekettir :) Ama, yılanları, keneleri, yaban domuzlarını, sinekleri ve akrepleri de unutmadan :)

    YanıtlaSil
  7. İlk araziye çıkış tarihini ver blog olarak gelelim.Bakalım bize ayran mı yeter yoksa katmer mi?....

    sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Nazif'ciğim,
    Balık ve rakı dedin de aklıma geldi.

    Neden balık ve rakı?
    Küçük balık babası ile denizde geziniyorlar. Küçük balık babasına sorar; "Baba biz nasıl öleceğiz?"
    Baba balık; "Biz denizde yüzerken bizi olta veya ağla yakalarlar, sonra ızgaraya veya tavaya atarlar, yanımıza roka dedikleri yeşil yapraklardan koyarlar. Ondan sonra da afiyetle yerler ve üzerimize de beyaz bir sıvı dökerler" demiş.
    Bir zaman sonra baba balığın dedikleri aynen gerçekleşmiş. Bir gün bir ağla yakalanmış, ızgaraya atılmış, daha sonra bir tabaktaki rokaların yanına yatırılmışlar.
    Veeee....
    Sonuçta mideye inen yavru balık bekleemiş bekleemiş, burya kadar her şey aynen babasının dediği gibi gerçekleşmiş ama o son dediği beyaz sıvı bir türlü gelmemiş.

    "Baba" demiş yavru balık, "ne oldu? neden bizim üzerimize beyaz sıvı dökülmedi?" diye sormuş.
    Baba balık "Allah Allah, bizi hangi HAYVAN yedi acaba?" demiş meraklanarak.

    Herkese sevgilerimle...
    Roka, Balık, Rakı'ya devam.

    YanıtlaSil
  9. Sen çok yaşa sevgili arkadaşım.Kolesterol out.rakı,balık,roka in...

    YanıtlaSil
  10. Şiir yazıyorum

    Şiir yazıp eskiler alıyorum

    Eskiler verip musikiler alıyorum

    Bir de rakı şişesinde balık olsam.

    Orhan Veli Kanık

    YanıtlaSil
  11. Üstadın ruhu şad olsun.

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun sevgili Nazif.
    Kolestrol dediğiniz meret ,yaşam tarzınızla doğrudan ilişkili.Yemek alışkanlığı bizim buralarda o kadar müsait ki genelde buralarda ölüm nedenleri arasında kalp krizi birinci sırada.O kadar da kafanıza takmayın arkadaşlar.Akşamları Karşıyaka sahilinde yürüyüş yap bir şeyin kalmaz.

    Metin'in dediğini de yap bence.Bizim buralarda kocakarı ilaçları pek makbuldür.Genelde doktorlar da kullanıyor o doğal ilaçları ama tedavi amaçlı değil tabi.

    Sağlık ve sevgiyle kalın dostlar.

    YanıtlaSil
  13. Nazifciğim, geçmiş olsun, aynı dert bende de var. kolestrol hapı ile 110 a düştü ve dr. tekrar 40 lık aynı ilacı 3 aylık verince, sinirlendim, o sırada bir ileti geldi, hani dr.lar bu konuda ikiye bölünmüş durumdalar ya,
    ilaç içilmemesi ve vücudun 40 yaşından sonra kendisini korumak için kolestrol ürettiği ile ilgili bir iletiydi ve ben de ilacı bıraktım.
    aslında tekrar tahlil yaptırıp başka bir dr.a daha gitmeliyim.

    Ben şimdilik, Metinin dediği gibi elma sirkesi içiyorum.

    sağlıkla kal.
    Özlem'e selam.

    YanıtlaSil
  14. ARKADAŞLAR ARAZİYE ÇIKTIĞIMIZ GÜNLERİ ÇOK ÖZLEDİM.
    MEHMET'in arazi çağrısına koşmak geldi içimden.

    bize yakın araziye gelecek olursan önceden haber ver Mehmetciğim, eşimle birlikte geliriz belki.

    YanıtlaSil