4 Mayıs 2010 Salı

ZOR KARAR

ZOR KARAR

Bir yerden başka yere gitmeye karar vermek.
Olduğun yerde kendini misafir gibi görsen de zor.
Sadece düşünüp karar vermek demek değil böyle bir şey ne de olsa.
Gidersin.
Yerleşirsin.
İçinde bıraktığın yere sebepsiz bir özlem başlar.
Özlersin.
Acaba doğru mu yaptığını sorgularsın arada durup bazen.

Bıraktıklarını düşünürsün.
Bulduklarına bakarsın.
Kıyaslarsın aklına geldikçe.
Havası havasına benzemez.
Suyu suyuna benzemez.
İnsanı insanına benzemez.
Hele farklı bir iklimdeyse gittiğin yer.
İyice bocalarsın.
Ya çok sıcak...
Ya çok soğuktur.
Kim bilir...

Bir çeşit ''Araf'' ta bulursun kendini.
Ne oraya ait...
Ne buraya...
Öyle sanırsın.

Bıraktığın...
Anne kucağı gibi gelir sana.
Aradığın o kucağın verdiği güven duygusu belki.
Sıcaklığıdır özlediğin aslında.

Bu haller çok insanca.
Çok doğal.
Yaşanması gereken bir dönem.
Hayatını kuracaksın elbet.

Geldiğin şehirde izin kalacak.
Gittiğin şehir bağrına basacak seni.

Özleyeceksin.
Belki de tüm şehirleri.
Yüreğine dokunan bir el, anılarından çıkıp gelecek usulca.
Kucak açacak sana.
''Gel'' diyecek.

Ama...
Düşüneceksin derin derin.
Verdiğin kararı...
Umutlarını...
Geleceğini...
Geçmişini...
Hayallerini...

Dönmek?
Zor.
Kalmak?
Kim bilir...

Sokaklarında yürüdüğün şehir verecek bunu cevabını.
Sokaklar fısıldayacak kulağına.
''Kal'' diyecek.
Ya da... ''Git''
Duyacaksın.
Vakti gelince.
Merak etme…

Kendimden, kendi deneyimlerimden biliyorum aynen böyle…
Son yıllarımı farklı şehirlerde yaşamış biri olarak,
Yazılanlar yaşadıklarımdır.
Sonunda bir karar verdim.
Döndüm memleketime...

Ülkemizin her yeri güzel elbette…
Her yerden gelip, İzmir’de yaşayabilirsiniz
İzmir’den başka bir yere gidip yaşayamazsınız…

Katılırsınız veya katılmazsınız…

10 yorum:

  1. Ben bu şehirden çok uzun süreli ayrılmadım.Ama ayrılsaydım eğer, duygularım seninkinden farklı olmazdı.Çok güzel anlatmışsın.

    YanıtlaSil
  2. Ben 1983 te ayrıldım İzmir'imden. Önce Ankara ve 24 yıldır da buradayım. Yarın 25. yıla başlıyorum. Bu süre içerisinde epey yerde görev yaptım, gördüm. Ama İzmir, Aaaaaaaah İzmir.

    Geleceğimi de orada tamamlamaktır niyetim.
    Tabii hayat benim için ne planlıyor?
    Onu bilmiyorum...
    Bu benim planım
    Umarım engel çıkmaz da İzmir
    Buluşuruz birgün.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili kardeşim Cumhur,
    Ne güzel anlatmışsın, bir şehirden ayrılışı, özlemi, kabullenmeyi veya geri dönme aşamasını.
    Ben sanırım 84'te istanbul'a taşındım ve havasına yıllarca alışamadım. hep grip, öksürük, bu 5 yıl kadar sürdü. iş telaşı, başarma sevdası ağır bastı, alıştım sonra, yada alıştığımı zannettim. Bak şimdi, Kartepe'nin bir beldesinde yaşıyorum, alışamamışım ki, kaçtım İstanbul'dan.
    İzmir'imin bağrına dönmek isterdim, ama şartlarım bunu gerektirdi.
    Bir ayağım da hep İzmir'de olduğu için, özledikçe gelebildim. Ama, her bir dönüş, kalp sızısı ile dolu oldu.

    İzmir'ime sahip çıkın, İzmir'deki DOSTLARIM.
    ORADA YAŞADIĞINIZ İÇİN, ÇOK ŞANSLI OLDUĞUNUZU UNUTMAYIN. SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  4. İzmirden başka bir yere gidip yaşayamazsınız diyorsun ya doğru, biz yaşadığımızı sanıyoruz ama her geçen gün, her görmeden geçen gün ömürde boşa geçen bir gün oluyor. Bir de içimizdeki bu aşk olmasa..

    YanıtlaSil
  5. ARKADAŞLAR,
    Ben, hayalii projeler üreterek, mutlu olmayı çok severim.

    BİR HAYAL KURDUM...

    İzmir köylerinden birinde, bir arazi alıp , bir site kuralım. Yaşlandığımızda oturmak üzere, hem çocuklarımız da bizi merak etmez, hem birbirimize destek oluruz,Sermin bizlere briç öğretir, sazlar çalınır,resim yapar, yaşlı yüzlerimizdeki kırışıklıkların fotoğrafını çeker yarışmalara katılırız,örnekleri arttırmak mümkün, her türlü konforu, doktoru, bakıcıları, sosyal tesisleri olan, hobi bahçeleri, hayvanları v.s.
    Şimdikten, para biriktirmeye başlayalım mı?

    YanıtlaSil
  6. Allahım,
    hislerimin tercümanı oldun Çiğdemciğim,
    ben uzun zamandır Özlem'e şehir hayatından kurtulmanın iyi olacağını,hobilerime daha çok zaman ayıracağıma,doğayla başbaşa yaşamanın
    bizi çok mutlu edebileceğini söylüyorum.Hem de
    bu çok sevdiğim arkadaşlarımın olduğu bir site
    olursa değme keyfime gari.....
    Yav düşünsenize öyle bir siteyi,hop oturur
    hop kalkarız.
    Murat'ın şiirleri,Cumhur'un hayata dair konuşmaları,Allaaah be,Cafer'in doyumsuz sesinden türküler,şarkılar,Öyle bir yerde
    ne çok çekilecek fotolar olur değil mi Metin.
    Ciğer's yıllar boyunca arazilerde başından geçenleri eşsiz müzik kolleksiyonundan koyacağı müzikler eşliğinde bize anlatır.Özlem bize resim kursu verir,çocuklarımız çok gürültü yapıyoruz diye
    bizi azarlar,bizde kuytu bir köşeye kaçıp
    muzipçe yine bildiğimizi okuruz.
    Bir gün cafer bize urfa usulü çiğ köfte yapar
    biz yerken acıdan gözlerimizden gelen yaşlar için "yok bir şey toz kaçtı" diye geçiştiririz
    Allahhhh be..Hayali bile çok güzel.....
    Her güzel şey bir hayalle başlar....

    Hadi gari eller ceplere...........

    YanıtlaSil
  7. Katılırım sevgili Cumhur.
    Yazının üzerine tek bir harf dahi ekleyemem,tamamen haklısın.
    En büyük hayalim ,günün birinde İzmir'e yakın bir deniz sahiline yerleşmektir.

    YanıtlaSil
  8. HER GÜZEL ŞEY, BİR HAYALLE BAŞLAR...

    HAYAL PROJEME VERDİĞİN DESTEK İÇİN SAĞOL NAZİFCİĞİM,

    BAŞARABİLİRİZ, HİÇ ZOR DEĞİL,

    DİĞER ARKADAŞLARDAN DA, BİR DESTEK GELİRSE, ARAŞTIRMAYA VE PROJEYİ GELİŞTİRMEYE BAŞLAYABİLİRİZ.

    ÖNCE ARAZİYİ BULUR, SONRA, KİŞİ BAŞINA ÇOK KÜÇÜK ÖDEMELER DÜŞECEK KREDİ BULUR, ARSAYI ALIRIZ. PREFABRİK ARAŞTIRIRIZ, KESİN TEK KATLI YAPILAR OLMALI, HEM UYGUN FİYATA HEM, YAŞLILARA UYGUN, HEM DE HEMEN KONACAK ARSAYA...
    BEN , DAHA DÜŞÜNÜR , ARAŞTIRIR, ÜRETİRİM, YETER Kİ HER KES , " TAMAM " DESİN...

    İKLİM OLARAK, YAŞLILIKTA EN UYGUN YER, ZATEN EGE, OLMALI...

    İYİ DÜŞLER,,,, HEPİNİZE...

    YanıtlaSil
  9. Jeofizikçiler Huzur Yurdunda ( pardon Sitesinde ) yer var mı acaba :)

    Sevgili Çiğdem ve Sevgili Nazif, ben de kendi kendime "İzmir olmazsa Kaş'a yerleşiriz" diye hayaller kuruyordum. Ama bu düş benim düşümü yendiiii :)
    Amaaan Çiğdem, yok daha neler! 28 yıl sonraki buluşmamızda kimsenin değişmediğini gördük. ( Tabii bir ben hariç Sevgili Mehmet :))) Napalım yoğun iş hayatı, güneydoğuya stres altında gidiş gelişler birazcık da olsa :)) değiştirdi, kabul ediyorum ) Yok yaşlı yüzlerimizdeki kırışıkların fotoğrafları falan filan. Onlar için daha 30-40 yıl geçmesi lazım.
    Ayrıca sana bir hayalden bahsetmek yetiyor. Maşallah gerçekleştirmek için hiç zaman kaybetmeden hemen harekete geçiyorsun. Valla BRAVO...

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Metin, hayal ettiğimiz sitenin adını Nazif koymuş, çok güzel,
    " İZMİR'de ATAR KALBİM "

    Anladığım kadarıyla, sen de siteye tamam dedin?
    etti 3 kişi...
    HAYDİİ BAŞKA KATILAN YOK MU?

    YanıtlaSil